03-10-2014

Online reputatie is voor ons van cruciaal belang.

Karel geenen over online reputatie

Karel Geenen over online reputatie

7 vragen aan Karel Geenen Internet Marketing blogger en SEO Goeroe.

 

Wie is Karel Geenen?

Een ondernemer met een sterke passie voor (online) marketing. Gelukkig getrouwd en vader van twee kinderen. Sinds 2001 ben ik bezig met internet marketing en sinds 2006 blog ik op Karelgeenen.nl, inmiddels uitgegroeid tot de grootste internet marketing blog van de Benelux.

 

Uit dit blog zijn tevens twee andere bedrijven ontsproten, waar ik samen met mijn compagnon Henk Jan Dulon Barre eigenaar van ben. Dit is online marketing bureau Yargon en Mettix, waar we online marketing cursussen verkopen.

 

Wat zijn de leuke en minder leuke kanten van jouw baan?

De leuke kanten zijn het dagelijks nieuwe dingen meemaken en het bepalen van de koers. De minst leuke kant, wat nog zacht is uitgedrukt, is het feit dat je ook harde beslissingen moet maken omtrent personeel. Soms is het voor het bedrijf noodzakelijk om afscheid te nemen van bepaalde mensen. Dit soort beslissingen wegen ontzettend door op mij als persoon.

 

Wat betekent online reputatie voor jullie bedrijf?

In onze markt is er ontzettend veel concurrentie én omdat we ook nog eens in een 100% online omgeving opereren is de online reputatie dus van cruciaal belang.

 

Hoe creëren jullie een goede online reputatie?

Door elke dag onze stinkende best te doen voor klanten. Verwachtingen overtreffen, maar ook eerlijk zijn wanneer nodig. Verder is klantgerichtheid een speerpunt binnen onze bedrijven.

 

Wat kan het gebruik van reviews betekenen voor je online reputatie?

Uiteindelijk draait het om wat klanten van je vinden. Reviews kunnen hier daarom zeker online op een zeer positieve manier aan bijdragen. Je kunt wel roepen dat je goed bent, uiteindelijk telt het wat klanten over je zeggen. Dat wordt vaak ook veel eerder als waarheid aangenomen door potentiële klanten.

 

Hoe zet je een goede online reputatie om naar extra omzet?

Dit is iets wat je in mijn ogen niet kunt sturen. Je moet het natuurlijk wel zichtbaar maken op je website en andere uitingen maar uiteindelijk vindt dit zijn eigen weg, de typische mond-tot-mond reclame.

 

Hoe zie je de toekomst waar een klant makkelijk zijn kritiek kan spuien via allerlei online kanalen?

Die toekomst is wat mij betreft al lang hier. Je zult zien dat alleen de partijen die echt een langetermijnstrategie hebben uiteindelijk ook boven komen drijven en zullen blijven bestaan. De klant wordt steeds mondiger en dit vertaalt zich ook in de eventuele kritiek die bedrijven ontvangen.

 

Categorieën: