10-09-2014

Altijd meer geven dan de klant denkt te krijgen.

6 vragen aan René Boender bestseller Auteur, Spreker , innovatiefuturist, dagvoorzitter, trendteller en natuurlijk brain-agent voor “marketing.

 

Rene Boenders klanttevredenheid

René Boender over klanttevredenheid

 

 

Wat zijn de leuke en minder leuke kanten van jouw werk? 

 

Het leukste van alles is mensen en merken helpen de breinpositie te veroveren die zij graag willen hebben. 

Dat gaat ’t makkelijkst met de brain candies en 3”12”E….. Als je daar voor openstaat als zender lukt alles. 

Minder leuk aan mijn werk? Eigenlijk niets. Het leukste wat je met je kleren aan kan doen, doe ik. 

Wat niet leuk is doe ik gewoon niet…..

 

 

 

Wat betekent klanttevredenheid voor jou? 

 

Alles… maar wel tot op zekere hoogte. Iedere kleur kan ik aannemen. Net als een kameleon.  

Maar m’n ik en professionele opvatting kan ik niet veranderen totdat ik eventueel nieuwe inzichten krijg van de klant. 

Ik blijf dan ook doorpraten tot m’n tong bloedend uit mijn mond hangt. 

Dan geef ik pas op…..

 

 

 

Hoe creëer jijzelf klanttevredenheid in jouw business?   

 

Door altijd meer te geven dan zij ooit dachten te krijgen… 

En verder te gaan dan goed. Goed is niet goed genoeg. Het moet geweldig zijn. 

En in 3 seconden al contact hebben kunnen maken. Kijk maar naar The Pitch van BNN van 31 maart 2014.

http://www.npo.nl/the-pitch/03-04-2014/BNN_101352946

 

 

 

Is de klant altijd koning? 

 

Vaak wel, maar niet altijd.  

Klanten moet je ook de spiegel voor durven te houden. 

Zeker als zij het niet goed zien….

 

 

 

Hoe zet je klanttevredenheid om naar extra omzet? 

 

Door iedere klant als uniek te zien. Zij gaan dan voor je door het vuur… 

Als iemand dan meer uit zijn mensen of merk wil halen zeggen zij: Ohhhhh, lees Great to Cool maar. 

Of Cool is Hot. Of bel René 0653155978 

 

 

 

Hoe zie je de toekomst waar een klant makkelijk zijn kritiek kan spuien via allerlei online kanalen? 

 

Er komt een dag waarbij het internet schoon wordt gemaakt. 

Dat mensen alleen maar fijne dingen gaan zeggen over elkaar. 

Echt, oprecht en gemeend. Tot die dag er is: leer er mee omgaan. 

Reageer niet op alles. Neem altijd 24 uur de tijd…. 

Mensen worden steeds internetwijzer. Niet alles wat er staat is waar. 

En alles wat waar is staat niet op het internet. De perceptie managen is spel. 

En zal je steeds serieuzer moeten gaan spelen. 

Voor jezelf, je merk en ja: je eigen succes! JFDI*

 

 

Categorieën: